besök på vc

Japp då var det överstökat! Var på vårdecentralen 10 minuter tidigare vilket hann göra mig ännu mer nervös. När jag fick komma in var doktorn i valet och kvalet om jag verkligen skulle ta bort det. Han trodde inte det var någon fara och sen tyckte han inte om att göra ärr på kvinnor. Men jag är ingen sådan som är rädd för att märka min kropp med ett ärr eller två. Sedan tycker jag det är bättre att ta det det säkra före det osäkra. Födelsemärket har vuxit och ändrat färg på vissa ställen samt är ojämnt i kanterna. Tycker jag är bra anledning nog, sedan har detta märke orat mig sedan jag gick i mellanstadiet. Och till råga på allt ville jag inte betala 100 spänn för att prata i fem minuter. haha! Men han sa då att det var lika bra så slapp jag oroa mig. Han är en bra läkare, han gjorde mig lite lugnare. Fick sitta och titta på när de tog fram sprutan och kniven och då var pulsen rätt hög och det kändes som jag började toksvettas.
MEN Sprutan gjorde inte så ont som jag trodde, det spände litegranna. Har ju aldrig varit bedövad förut. Och jag kände knappt att han rörde där. Födelsemärket satt på höften och nu sitter där istället en lapp och under fyra stygn som mamma ska få ta bort sedan så slipper jag ner på vc igen. Glad i hågen gick jag hem!

Tidigare idag var jag upp på byn och lyckades hamna i blickfånget.. SVT stod och filmade vid anslagstavlan och jag och Emilia lyckades ju komma just då. Visste inte var jag skulle titta eller hur jag skulle se ut så det såg säkert mycket dumt ut. Emilia blir mer eller mindre lokal kändis här i västerbotten Har fått pryda första sidan på VF till och med =)

Emilia var så trött ikväll, var helt upp i varv då hon badade, sedan hade hon inte ro att äta välling ens så hon somnade ganska omgående då jag la henne. Jag är såå trött.. blev en sen kväll igår, kunde inte sova och tidig morgon. Ikväll SKA jag sova tidigt. Ska inte stressa runt så mycket. Det måste inte vara kliniskt rent här hemma 24 timmar om dygnet fast jag trivs ju som bäst då. Mitt huvud är tungt och jag har fallit tillbaka till nikotin begäret.. bad.

Nämen nu ska jag ringa mamma, sedan göra allt jag ska göra innan jag kan softa.

Hittade en bild då jag är på förlossningen, hello big mama!
image107
bilden är inte riktigt till min fördel, men det är det som gör den så charmig ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att allt gick bra =)

2008-04-15 @ 11:58:00
URL: http://neithotep.blogg.se
Postat av: J

Hahaha, jag gillar bilden! :)du är underbart charmig!
Och jag såg faktiskt Emilia i VF, den där gången, snart kommer ni inte kunna gå ut på gatan i Bjuris utan att nån vill ha autograf?! Hoppas allt är bra annars, måste lära mig att läsa fler bloggar, det är jättekul att läsa din iaf! :)
Kram

2008-04-18 @ 18:19:56
URL: http://malinjs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0