Mensvärk och huvudvärk

Vilken underbar kombination, eller inte. Slutade jobbet klockan 21.00 sedan gick jag hem, en polisbil körde förbi mig, dom är bra ofta i Bjurholm nu.. med hundar och hela kittet. Daniel sa idag på jobbet "he som hänn, he hänn ihänna"  =) well, Bjurholm är inte helt händelselöst minsann.

Mamma satt barnvakt medan jag jobbade, känner mig helt slut i skallen. Har sett på Barnmorskorna, går på 1an kl 21.00 jag grät, det var så fint och när gulliga pappor grät, grät jag en skvätt till. När mammorna skrek tänkte jag, men skrek jag så mycket.. var jag så yr av lustgasen? Förmodligen skrek jag lika mycket.. men så yr var jag nog inte eftersom jag inte vågade dra in gasen för att jag är så rädd för att bli yr det är så obehagligt. Men jag tycker jag gjorde det bra som födde barn utan smärtlindring (förutom lustgasen då) kvinnor är så starka!

Nu ska jag erkänna något, idag när jag var på inte alltför bra humör och satt och frös tänkte jag ta på mig en tjocktröja.. när jag tar på mig den känner jag ett bekant föremål ligga i fickan - En snusdosa av märket general white, halvfull till och med. Självdicipinen försvann då direkt och jag kunde inte motstå frestelsen. Jag var ju så på dåligt humör så jag kände att det skulle muntra upp mig. Och det gjorde det. Nu tror ni kanske att jag kommer börja igen men det kommer jag inte. Jag ska bara snusa upp denna dosa. Har lix inte råd att köpa flera med mina ynka kronor på kontot. Man måste få njuta av det goda ibland.

Imorrn hade jag tänkt åka till Umeå och hälsa på Malin och min men då skulle mamma ha bilen och snön vräker ner. Men jag vill, börjar jobba klockan 15.00 så jag måste åka rätt tidigt och då kanske inte oddsen är så stora att de plogat? snön vräker verkligen ner. Men återigen så vill jag, har längtat efter att umgås me Malin. Får se hur det blir. Nu ska jag surfa lite på familjeliv och duscha för att sedan lägga mig i en renbäddad säng och slockna på studs.

Tack för alla kommentarer, och speciellt Marias idag.. det gjorde mig på mycket bättre humör! =)

image103
Lill gumman 3 månader <3

Kommentarer
Postat av: Lina

åååh underbart att lägga sig nyduschad i en renbäddad säng =)

2008-04-10 @ 12:08:16
URL: http://neithotep.blogg.se/
Postat av: Emma

Barnmorskorna är så bra! :) Jag grät också.. Jag kan bara säga att jag skrek, och då hade jag både fått en morfinspruta och epudiral. Men det kändes ändå! :)

2008-04-12 @ 16:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0