Snodde lista av lina

Namn: Emma
Ålder: 19 då jag väntade Emilia
Graviditetssymtom: bröstförändringar, lite molvärk i magen
Positivtgravtest i vecka: 4-5

Då berättade jag för...
Mamma och pappa:
haha 2,5 månader senare
Min bästa kompis: några veckor efter att jag plussat
The girls: i fjärde månaden typ

Min barnmorska heter: Anna-Britta
Vikt vi inskrivningen: 64
Vikt vid förlossningen: 81-82

Mat jag var torsk på (favviscraving): Apelsiner, fisk - jag åt ofta, det mesta och mycket.
Mat som fick mig att vilja kräkas: lök ringar

Illamåendet började: juni-juli
Och slutade: agusti-september

Mina första mammakläder: mammatröja från h&m
Första bebisprylen: vagnen tror jag

Då kände jag första sparken: vecka 21 typ
Vi trodde att bebisen i magen var: en flicka eller pojke, hade ingen aning.
Namn vi funderade på: Emilia, Felicia, William eller Wilhelm
Grejer som hände med min kropp: Jag vart större :P
Så motionerade jag: Simmade varje vecka, promenader och sparkturer varje dag.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: började städa mitt i natten haha
Konstiga kommentarer jag får höra: Det måste ju vara fler än en där inne?
Konstigaste bebisrådet: av en bm på bb, amma minst var tredje timme.. jag var helt slut efter några dygn.

Värsta gravidminne: det måste ha vart alla humörsvängningar och bråk som uppstod av det.
Bästa gravidminne: såhär i efterhand tycker jag det var så mysigt att vara gravid, men dagen vi åkte in till förlossningen var en härlig dag om vi bortser från all smärta =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0