A new season is here

Dagen har spenderats hos svärföräldrarna, Erika och Mikael var hemma så vi gick upp så barnen fick leka. Innan dess en morgon prommis med Malin. När jag gick hem hörde jag ljudet av gräsklippare men hösttecknen vann ändå. Det är kall och klar luft, imorrn är det första september och älgjakten startar, till varje fru till en jägares lycka? Löven har börjat skifta färg på vissa träd och jag känner det i både kropp och själ. Det är höst.. en aning depp infinner sig i min kropp. Men bara en aning. Det är både och det där. Man är tillbaka i det vardagliga och sena sommarnätter med grillat är nu att glömma. Att vara pigg större delen av dygnet är också att glömma. Mysfaktorn höjs ju en aning. Tända lapor i fönsterna och stearinljus på bordet. Det känns helt okej att ha en hemma mys film kväll både fre och lör. Det slutar hända grejer, inga partyn, inga tillställningar. Folk tar det piano. Det blir kallt och man inser att nästa släng av värme är långt borta.
Min höst är dock spännande. Jag ska till sthlm om allt går som planerat. Jag ska få en kusin i oktober, en av mina bästa vänner ska få barn i november, en annan kär van också i november. Sen blir det december och mys advent då jag får julpynta. Oj nu svävade jag iväg en aning men det jag skulle komma fram till är att hösten kommer att gå fort och vips är det vinter. = Ännu kallare men dock ljusare.
Varje årstid har sin charm.. jag har på känn att denna kommer bli great. Kanske min bästa höst någonsin. Varför inte?

Nu belive it or not är det dags att färdigställa inför morgondagens jakt. Jag ska jobba imorrn, en bra anledning till att jag slipper följa med och frysa arslet av mig i skogen. haha!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja nu känns det som höst, när man måste på med jackan innan man går ut och så.. så länge jag kan gå i tshirt ute känns det faktiskt som sommar =)

Luften är verkligen härlig på hösten, klar och skön, annat än rötmånadsluften! =D

Vad mycket bebis du får gosa i höst =) Vad ska du göra i huvudstaden?

2008-09-01 @ 13:07:50
URL: http://neithotep.blogg.se/
Postat av: Mia

hösten är verkligen inte min grej.

2008-09-01 @ 19:47:18
URL: http://miabeccau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0