En funderare eller två

Fick en kommentar idag av Tilde som löd:
Läser din blogg lite nu och då och det
känns som om du har väldigt många "måsten"
eller iaf vad du intalar dig att ha. Tvätt
och mkt rutiner.. När lägger du ner tid på
bara dig själv?
Tro att du behöver det för att hitta mera
energi och ditt harmoniska inre!
Lycka till!


Jag fick mig verkligen en funderare, läste igenom några gamla blogg inlägg och det står mycket om allt städ jag måste göra. Ja, jag har väldigt många måsten, har svårt att slappna av i röran.. men jag blir lite bättre. Men det är så skönt att slappa då tvätten är tvättad, disken är diskad och golven rena från damm och smuts. Men när har jag tid för mig själv? Aldrig känns det som. Men det är ju mitt fel.. jag prioriterar ett rent hem framför mitt välmående. Sjukt. Så tack Tilde att du fick mig att komma till insikt. 
Jag måste tänka om, än en gång hör jag pappas glada stämma "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" 
Får börja köra på den.

Idag har jag lunchat med Daniel, vart på två husvisningar och ätit middag med mamma & lillebror.
Förresten ringde de en snubbe på min soffa idag.. =) kanske är jag 2 tusenlappar rikare snart.
Har snört ut glasbordet och det blev faktiskt fint med det vita. Lägenheten är städad inför helgen som jag tyvärr ska jobba.
Nu ska jag mysa i soffan, slö tittar på taxi.

hejsvejs!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh men du måste ju berätta om husvisningarna!

2008-08-07 @ 20:39:00
URL: http://neithotep.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag håller med du måste komma ihåg att ta han om dig vännen!! Det är det viktigaste, Lilla Emilia vill nog ha en glad mammma iställe för en sönder slitn en:) Puss på dä!

2008-08-07 @ 22:22:34
Postat av: Ida

Hej emmagumman! Kikar in här lite då och då för att se hur du har det. Och jag instämmer med flickan, du måste se till dig själv! Ta hand om dig och pyssla om dig! Eller låt någon annan göra det :> Du förtjänar det bästa min vän. Hör av dig snart, vi måste ses! KRAMAR

2008-08-07 @ 22:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0