Hej bloggen och alla som läser den!

Det är fredag och efter kl 12.00 idag var det = HELG!! =D iaf en dag ledigt. = Kalas dag, jag känner mig som ett barn som längtar hehe. Efter jobbet hämta jag min lill (stor) prinsessa som somnade fort i vagnen på väg upp på byn för att handla. Man ska verkligen inte handla när man är hungrig, eller iaf jag. Köpte gottis.. en påse cheese balls, en påse lösvikt, en cola och en fanta och såklart mat. Godispåsen smällde jag i mig på väg hem, nästan iaf. Har nu tagit sista tuggan på en gorby.
Gick in på apan och det har inte hänt ett shit, fast ja skrev till massa igår va äre för stil? Har ringt MF och surrat.. känns som jag inte har koll på vad som händer me dom längre. Men nu har jag koll igen.

Har funderat halva dagen va jag ska göra för middag men då jag var på kosnum slog det mig- Lasange såklart.. va halv längesen och är gottis. Har köpt färska plattor så de bli ännu godare.
Eftersom det är helg så borde jag städa, men det känns absolut inte som något måste. Känns skönnt, förresten höll vi på försova oss imorse.. min kära sambo sa till mig med cool lugn röst, vet du vad klockan är? 25 i sju, hoppsan hejsan.. då va de fara och färde.

Nu sitt ja å fundera på om ja ska lägga mig och jäsa i soffan framför ni vet vad.. eller om jag ska ta tag i hushållet. ska passa på med någon av sakerna medans lillan sover. Jag är fortfarande förkyld, detta går bara runt runt. Tina sa idag på jobbet att sist jag jobba med dig va du sjuk också. De va iof ganska länge sen, men jag har vart förkyld 2 gånger efter de också. jaja det kunde vara värre. Jag är glad glad glad idag fast även en smula trött trött trött. En fågel viskade i mitt öra att det är kräftskiva på G.. eller jag tror kräftkalas passar bättre för jag antar snapsen kommer fram vilket gör det hela lite mer festligt.
Tur att jag har gjort bort min kräftkalas debut. Jag blev full som ett ägg eftersom kräftorna var jobbiga att skala och snapsen enklare att få i sig blev det mer av det sistnämda. Jag var nyfyllda 15 år och umgicks med dom som kunde vara min pappa (nästan) iaf slutade kvällen med att jag och han jag var head over heels i satt på en resväska i skogen mellan bjurholm och vännäs. (Resväskan var full av öl, cider och sprit som vi under vår raoad trip till karlsbäck druckit ur) Jag förklarade min kärlek, sluddrade väl mest fram vad jag skulle få fram. När jag minns nästa gång torkar han min spya  som har hamnat på hans sovrumsgolv. Han är iförd en lokmössa och på golvet nedanför sängen står en kastrull ifall jag skulle spy igen. Det var tider.. eller inte. Om ni undrar hur det gick med våran kärlek eller min kärlek till honom så blev jag dumpad för en av mina bästa kompisar. Det var hårt. Men jag reste mig igen och blev kär i nästa kille =) den historien tar vi en annan gång.

I skrivandets stund har jag bestämt mig för att städa, har fått en sockerkick. Trevlig afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0