deutche zu lernen bist ein gutes ide

Har tänkt. Vad är det för speciellt med blondinbella och kenza? Dom är omyndiga tjejer som skriver om mode och skönhet och saker som vi alla andra gör. Skillnaden från oss vanliga svenssons är väl att dom har mer pengar och kan köpa äkta pälsar och shoppa för tusenlappar varje dag. Deras "dagens outfit" kanske blir mer spännande än min iof. Dom har minsann tusentals läsare per dag, kenza är faktiskt snygg.. eller snarare vacker, men det är den enda kända bloggaren som är det. Så många går väl in för att kolla hennes bilder.

Jag och Lina har en liten diskussion via sms om BB i Lycksele och BB i Umeå.. lite intressant. Vi har dock lite olika uppfattning. Stads BB eller lant BB? Jag har fött i Umeå och Lina i Lycksele... Jag tror det är sak samma vi bor ju trots allt i den bättre delen av Sverige. Norrland.

Skickade just ett sms till Malin som löd: "Was Nie, Stephanie?" Skickade ett tidigare med en fråga?? men har inte fått något svar, hon kommer förmodligen att svara -va?.. men kom och tänka på den där meningen som fanns i tyska boken på högstadiet. Alles klar, lärde mig inte mycket men jag förånas ibland av meningar som poppar upp, "Ich heisse emma, ich whone in bju.. ich bin 21 jahare alt, die sonne scheint und ich bin froh!" Jag förstår ni bli impade.

Malin läser inte min blogg längre, hon skummar.. jämt när jag berättar saker säger jag alltid, ja fast du har väl läst min blogg? då få jag till svar -näe jag har bara skummat. Haha värst vad hon är intresserad av mitt liv då.. =P Fats det är klart, vi hörs ju varje dag, sen har hon bebis att ta hand om. Mitt barn sover och jag har tid att egga folks bloggar.
är lite osäker på stavning och grammatik i rubriken, men det ska betyda: att lära sig tyska är en bra idé! Det var det info bladet som peppade mig som 12 åring.
Nu ska jag pussa och sussa.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha ja, vi tar oss nog ingenstans i vår diskussion så länge inte någon utav oss föder på det BB vi inte fött på tidgare. Hoppas förstås att vi slipper det då det inte känns allt för viktigt att slutföra den =P

2008-08-14 @ 11:30:03
URL: http://neithotep.blogg.se/
Postat av: mia

man känner sig som värsta fattiglappen när man läser deras bloggar!

2008-08-14 @ 17:18:47
URL: http://miabeccau.blogg.se/
Postat av: mf

hej babe! nu har jag läst alla dina blogginlägg, syster tar hand om dottern o pe är i stan så jag måste ju kolla vad du pysslat med då jag inte pratat med dig sen igår:) puss

2008-08-14 @ 18:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0