Energi idag

Idag vaknade jag av världens mardröm, jag grät typ när jag vaknade. Inge kul. Mamma kom vid 10-tiden och lekte med Emilia medans jag satte om alla blommor. Så nu mår mina blommor bra =) Sedan ringde min kära farmor och bjöd oss på semlor. Mums! Sen fick jag några krukor och jättefina gröna växter som nu pryder sin plats i fönstret. Sen skurade jag toan och köket.. känner mig duktig idag. Sen blev vi bjudna på middag hos Bosse, tacos.. vi firade att Erika klarat körkortet idag - Grattis än en gång gullet! Åkte hem vid halv åtta. Sen kom Dick en sväng. Emilia somnade utan gnäll ikväll.. hoppas det vänder nu, inge kul om hon alltid ska vara ledsen vid läggdags.
Klockan 19.55 pep min påminelse om att det okända börjar, va ju fortsättning följer sen förra veckan så det var spännande.

När jag gick hem från mammaträffen i tisdags gick jag igenom kyrkan och när jag passerar apoteket ser jag en uppskottad liten stig från apotekets baksida fram till kyrkgången ner mot polisstationen. Då skrattade jag för mig själv när jag tänkte att det skulle jag, Malin & Sara ha uppskattat för 6-7 år sedan (vad sjukt det låter att säga 6-7 år sedan) iaf, vi tjuvrökte bakom apoteket.. haha! För bakom badhuset där alla andra stod kunde man ju inte stå, det tyckte iaf jag & Sara, för där kunde man ju bli påkommen av lärarna. Men hur dumt är inte apoteket då.. förmodligen så undrade dom som såg oss plumsa fram i djupsnön vad vi skulle göra där. Och kom tillbaka efter ca 10 minuter. Inte alls oskyldigt! =P Vi hade ett ställe till också som va ännu sämre egentligen, skärmtaket bakom posthuset där de boende hade bilarna.. kom de nån och gick så var vi lixom påkomna. Oftast var det Malin som hade cigg så jag och Sara sa alltid "Etta, tvåaa" på att smaka.. haha det är så kul att jag skrattar nu. Om Evelina va me, hon kunde haka på ibland så fick hon stå och hålla vakt och kom de nån så fick Malin ta den, för jag & Sara va minsann inte rökare! Vi delade på allt ifrån pizza till drickor och cigg, för de var ju roligare att dela, eller var det snålheten?
Kul hade vi iaf! Nu handlar det inte om att tjuvröka längre.. nu handlar det om att försöka sluta, eller finna viljan att sluta.

Det var allt från idag, nu ska jag krypa ner i sängen med min mys M.

image30
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0