fettisdag

Vaknade halv sju, gjorde välling och mös i sängen me lill gumman. Sen sov vi till halv tio, jag vaknade först kors i taket. Sen lunch och lek. Mammaträff i högbomstugan vid kyrkan. Vi åt semlor, för det är ju fettisdag idag. Inte nog med det så blir min lilla lillebror vuxen (på papperet) för mig är han alltid lillebror som säger mojfaj (morfar) är rund och gullig. Nu är han en man.. och inte rund längre, han har gått ner 25 kg. Damn! där snackar vi självdiciplin! Hoppas i alla fall att han kan lyxa på med en tårtbit på hans dag. För det ska minsann jag göra.. 2 till och med kanske.

Bestämde mig för att sluta snusa igår, det gick bra.. la ut min sista prilla klockan 15. Va inte ens en surkärring igårkväll. Men idag, vad gör jag? jo jag skulle på ICA och handla lite mellis till Emilia och när jag går förbi snusen tänker jag.. vadå? det går ju bra, jag vill inte sluta. Jag kan ju sluta när jag vill och sen köper jag en dosa. Hinner inte mer än utanför dörren så stoppar jag in en prilla och njuter. Jag gillar snus, ska sluta.. vet inte när men en dag. Jag har så dålig självdiciplin!

Emilia sover i vagnen, hon hade somnat på vägen hem från mammaträffen men då kom två dumma hundar springandes och skällde så hon vakna, så jag fick glatt traska bäverstigen runt.. (som inte är så långt) sen somnade hon. Träffa Johan (prästen) som tyckte de var kul att jag var tillbaka här nere.. och han gav mig semel bullar. Snällt tycker jag!

Jahapp.. nu inväntar jag min M som snart kommer hem från jobbet, sen ska vi till mor&far och äta middag och gratta bror.. han önskar sig öl men mamma säger nej. Tror ändå han ska få 2 st haha! Han är ju ändå vuxen nu ;-)

Kleerup with Robyn - With every heartbeat
Kan mina mardrömmar sluta drömmas!

image29
Sockersöt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0