Less på mitt hår

Jahaja, då vill jag gå back to beautiful brunett igen.. men det får vänta lite till. Känns som jag inte passar i det här håret, utan smink ser jag så blek ut och jag sminkar mig långt ifrån varje dag. suck. Det kanske skulle va snyggt om jag var brun, men jag lägger inte ner pengar på dyra solarium. Dessutom är jag rädd för hudcancer, inte för att jag har den ljusa "farliga" hyn men ändå.. jag har blivit så rädd för allting sedan jag fick barn. Kanske för att jag absolut inte vill förkorta mitt liv nu när jag har världens finaste dotter. Då kanske jag skulle lägga ner att snusa också, men det är ju som inte bevisat att snus kan orsaka cancer, dom fick ju ta bort dom varningstexterna under dosorna. Men hur som helst är det ju knappast bra!
 
Långt brunt?             Kort ljust?
Vad tycker ni?


Igår när jag höll på att städa ut lägenheten ringde det på dörren, där stod en tant och ville prata om Gud och Bibeln..läste massa citat och sa att "är det inte som att läsa en dagstidning eller se på nyheterna?" och jag nickade instämmande sen fick jag en bok och sen skulle hon besöka mig på min nya adress (som jag såklart gav ut, artig och väluppfostrad som man är) och fråga vad jag tyckte om boken- så nu måste jag väl läsa boken för att sedan kunna säga vad jag tyckte.
Grejen är att jag tror på Gud, men är inte intresserad av att vara med i någon sekt eller religös församling (Jag är ju med i Svenska Kyrkan dock). Jag har min tro för mig själv och om jag lever som en bra människa tror jag inte att Gud misstycker om jag njuter av vad livet erbjuder. Jag gillar att gå i kyrkan även om det bara blir på bröllop, dop, begravning eller avslutningar. Jag har alltid trott på Gud och kommer alltid att göra det, vad det beträffar Bibeln tror jag inte att allt är sant, långt ifrån.

Har ingen aning vad som händer idag, nu sover Emilia.. promenad kanske, måste gå på kommun och lämna in nycklarna också. Blir inskolning på dagis imorrn istället för måndag.. spännande.
Nu borde jag klä på mig.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tycker nog kanske att du är finare i mörkt hår, men jag har ju dock inte sett dig nu irl med det ljusa håret.. Men det är ju billigare för dig att ha mörkt hår, då slipper du lägga ut pengar att färga utväxten på det ljusa håret :) Haha, är alltid bra att tänka ekonomiskt.

2008-02-28 @ 10:45:12
URL: http://evesve.blogg.se
Postat av: Ida Åsele

:) tycker båda är jäättefint men brunt är nog snäppet snyggare =)

2008-02-28 @ 11:41:13
Postat av: Lina

Du är fin i båda två faktiskt, men omväxling förnöjer ju förstås. Jag känner likadant när jag har brunt hår att jag vill färga tillbaka det direkt typ, ska försöka att aldrig mer färga det mörkt men ibland är man ju bara så sugen på förändring.

2008-02-28 @ 18:08:08
URL: http://neithotep.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0