Några dagar senare

Är jag dubbelt så trött. Veckan har inehållit jobb, jobb och jobb. Känns som jag inte gjort annat. Men pengarna rullar in som dom ska, det går bra nu.. kompis det går bra nu! Tidiga kvällar har det oxå blivit, samt nyttig mat och 100 situps varje kväll. Ja eller i tisdags åt vi kebabrulle och skrovmål. Skyller på trötthet, hunger och noll ork att ställa sig vid spisen. Huvudvärk har jag, vet inte om det är avfettningsmedel, avgaser och andra illaluktande sprayer och dylikt på verkstan jag ska skylla på eller om det är förkylning plus trötthet ? Lyssnar på P3 i lurarna varje dag, häromdagen pratade dom om hypokondri light. Jag är nog lite så. Rädd för att bli sjuk och rädd för att dö. Har i alla fall beställt tid för att ta bort ett födelsemärke på vänster höft. Det största jag har som dessutom har gjort mig rädd hela livet. Bättre att ta de säkra före de osäkra. Det varken kliar eller blöder, men har blivit en aning större. Well, nog om det!

Helgen närmar sig, klockan 16.15 imorrn byter jag om från mina snygga arbetsbyxor och worksafe tröja och åker hem för laga mat. Skulle vara skönt att ha en personlig kock ibland. Känns som jag vill hitta på något ihelgen, samtidigt som jag känner att bara sova och vila upp mig skulle vara behövligt. En bra film och mys i soffan.

Emilia sover och jag är solo, ska städa undan lite.. ja för det tar aldrig slut på sådant. Tvätta borde jag kanske oxå, blir mindre att göra ihelgen då, nog för att jag kommer säkert måsta tvätta då med.

Vilket väder det är, grått halkigt och regn. Usch! Tog oss knappt uppför backen imorse. Näe nu känner jag att jag måste lägga mig på soffan. är visst handbolls match Sverige - Island ikväll.. jag har redan missat 34 minuter.

puss


Kommentarer
Postat av: ida

kom till åsele och drekk med mig snart!

2008-01-17 @ 21:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0