God afton

Jag har en liten tjej som vägrar sova, hon har inte skrikit såhär på länge. Känns inte roligt, klockan är ändå halv nio.. dags att sova eftersom det är dagis kl 06.45 imorrn. Dagen har vi iaf spenderat i Gräsmyr hos Lina och barnen, vi hade picknick i lekparken, surrade och hade det bra i solen =) kom hem vid halv fyra helt matt, la mig på soffan en stund men sen var Emilia hungrig så det var bara att göra mat. Jag ska faktiskt lägga mig snart.. har huvudvärk och mensvärk och illamående.. allt på samma gång, tackar tackar! Jag vill inte vara en trött mamma. Jag vill vara fylld av energi..  men kvällarna är en pain att va pigg på, mamma tycker jag är sur jämt.. kan dock inte hålla med om det. Men hon har rätt mamma, jag måste sova.. men jag vill ju hinna med så mycket som möjligt. Nu tänker jag skita i att tvätta bort mascaran och skita i att hänga upp tvätten som är i maskinen och bara lägga mig och sova. För imorrn ska jag upp och jobba igen, har verkligen njutit av denna lediga dag.. känns bra att bara jobba 50 % i höst.. jag måste ju hinna och framförallt orka med annat också.

gonatt!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet precis hur det känns, att inte tycka sig hinna något... och att vara trött. Det är ganska mycket att stå i när man har småbarn, jobbar och ska hinna med alla saker i hemmet, man blir trött! Jag jobbar heltid nu, men har valt att gå ned i tid nu när Johan börjar jobba igen. Jag orkar inte jobba 100 %, städa & laga mat och samtidigt ha ork för att leka och stoja med Wille som är i sin absoluta toppform. Barnen är ju så fulla av energi och behöver pigga föräldrar, det är bättre att jobba lite mindre och leva lite snålare. Pengar är mycket, men ändå inte hela världen. Tiden med våra barn är dyrbarare... och vips! är de 18 och ska flytta hemifrån. När du känner dig trött och hängig, tänk på att du inte är ensam, fler känner som du. Tänk också på hur bra du gör det, du har ju trots allt världens finaste dotter och du är en jättebra mamma! Sköt om dig! Kram från Åsele

2008-07-31 @ 09:26:15
URL: http://fredan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0