helt jävla solo då

Hate it! Jag blev inte mätt på makaroner och ketchup, bad. Jag är nyduschad och har tänt massa ljus, men jag är fortfarande solo. Hate it again. Nu ska jag göra en sån där solo sak. Jag ska äta min sista munk. Jag var trots allt smart som bara köpte 3 idag. Inget får ju gå till spillo. 24 spänn som fått. Dessutom lyssnar jag på depp Eva Cassidy - Fields of gold. Just nu skulle jag vilja gå på fields of gold.. eller varför inte rosa moln. Kändes som jultomten kom tidigare ikväll.. jag kom in ett lyckorus. Lyckoruset är borta och jag smaskar på innehållet i påsen där det står stora och små och några med socker på. Okej, jag ljuger om jag säger att jag inte vill stå längts fram vid scenen och rocka till riff raff ruff just nu, visst känns det skönt att va hemma i harmoni men inte solo. Nej, då hade ett par öl och fulla bjurholmare eller västerbottningar vart bättre. Belive it or not.

Bara för att jag blev tvärdepp så drar jag igenom alla sad FM låtar, vilket gör låtlistan lång. Jag gillar att filosofera, det händer ofta att jag drömmer mig iväg till inga bekymmers land och det är rätt skönt att va en liten dreamer. Man tar som semester från den trista vardagen och upplever det som upplevs på film, såklart är det inte lika fantastiskt som att uppleva det själv in real. Som ni märker använder jag ofta engelska ord, vilka en del säkert kan tycka låter löjligt. Det gör det säkert men för mig är det som naturligt att få me ett engelskt ord i nästan varje menining. Det förstärker det jag säger och menar.. som en svordom kan göra för andra. Jag försöker att inte svära, för det är fult (ursäkta rubriken). Men jag tror Gud förlåter mig om en groda ibland hoppar ur min mun. Jag tror inte heller Gud har något emot att jag är ogift och har barn, något som många tycker är en synd. Jag tror bara Gud är glad att jag fick en sådan fin gåva. Sådeså.

Jag har kommit fram till att allt som skrivs om kärlek, är sant. Shakespear sa "resor slutar med att älskare möts" Så bessynerligt. Jag tror jag tänker på kärlek mer än vad jag bör. Jag förbluffas över dess kraft att förändra våra liv. Shakespear sa även "kärleken är blind" Jag är helt säker på att det stämmer.
För vissa avtar kärleken, För andra är kärleken bara förlorad, men det förståss, kärleken kan även hittas, om än bara för natten. Sen finns det en annan typ av kärlek som kallas "obesvarad kärlek" De flesta berättelser handlar om folk som blir förälskade i varandra, men de andra då? De som blir förälskade själva?

Ni borde se The Holiday, jag gråter varje gång och Jude Law får mig att smälta som smör i solsken.
Oj, nu har det gått en timme.. snart kanske dörren låses upp och jag får mig lite love. Eller så dröjer det en timma till och jag har somnat utan att blåsa ut ljusen. Nej det tror jag inte, alltså att jag skulle glömma blåsa ut ljusen =P


Det kanske är något bra på tv, ska lägga mig under ullfilten (tack pappa) och känna lugnet. För lugnt är det verkligen.

Love lift us up where we belong, love make us act like we are fools.
bra slut, hörs imorrn läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0