I can take a few tears now and then

Hej och hallå bloggen! Nu är jag på bra humör så jag ska inte skriva ännu ett klagoinlägg.. som sagt berochdalbanan har pendlat hejvilt idag. Men nu känns allt bra efter ha ringt och pratat med min privata rådgivare. Han är toppen! Nu ska ni inte tro att jag har grova problem för det har jag inte. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.. jag kanske är något mittemellan. Jag är ruskigt kass på att stava känner jag. Har kanske vart ifrån skolbänken för länge nu. Har iaf sett sjukhuset och blev ruskigt peppad på läsa till uska eller ssk. Men då kommer frågan när? Inte till hösten för anmälningsdagen har redan gått ut + att jag ska börja som fast antälld då, ordinarie personal. Welcome! Ni förstår inte hur lycklig jag är över detta. En strulfia som jag som hoppat från skola hit och dit, har ändå under 5 års tid lyckas ta studenten med fullständigt betyg. Specialutformat program står det eftersom det är en blandning av samhälls ekonomi och handelsprogrammet. Men betyg har jag och inte för att skryta men rätt så bra ;) Kan ge er ett råd som snart ska välja gymnasie utbildning att gå någon linje som är yrkesförberedande. Jag ångrar bittert att jag inte gick omvårdnadsprogrammet. Men det är ju inte försent än.
Kanske får jag börja läsa till våren, men jag ser ju hur mitt liv ser ut då. Nu lever jag i nuet.

Lägenheten är en mess, i fredags var Antis & Jt och hälsade på och för första gången på jag vet inte hur länge sa jag "Ursäkta det är lite stökigt här.." Men vet ni, vilken befrielse. Jag är inte längre fast i städträsket.. förutom då jag har mens, då jäklar städar jag. Men det kan bero på hormonerna. När jag var gravid började jag städa kl. 23.00 på kvällen, rev ut skåp, förråd och drog fram dammsugarn.. det skulle vara ordning och reda och dammfritt. Kanske höll jag på att "boa" som gravida kvinnor ofta gör.. gör hemmet redo för en bebis. Vet inte vad oordningen i förrådet har med det att göra men ;)

Eftersom tant röd är här och hälsar på i veckan är det mest troligt att jag börjar städa efter jag skrivit klart detta inlägg.. men att jag kan slappna av i röran är underbart. Har tvättat våra vita sofföverdrag ikväll, oj va det behövdes. Har dragit mig länge för att slita bort dom men idag rev Emilia ner en blomkruka så soffan vart full med jord så då vart det läge. Måste köpa nya, i en mörkare färg.. jag skulle vilja ha mörkbrun men jag tror inte det finns. Så här ser vår ut:

Vi har även en 2-sits + fotölj och fotpall. Nice men dyngsamt.

Har blivit lite dagens outfit nu men det kanske ni är glada för, vissa tycker det är störtlöjligt. Men min blogg jag bestämmer =P men mina outfiter ha inte vart nåt att hänga i julgran direkt.. har vart trött och sleeten så det har vart rufsigt hår och mjukiskläder. Skulle vilja åka in till city på tors och handla nå kläder jag kan ha på mig om jag ska gå ut på lördag. OM! Inget bestämt än men det lutar väl mot det om hon jag skulle byta tur med fortfarande är med på noterna.

Nu ska jag duscha och tvätta håret, jag har äntligen fått tummen ur och köpt balsam. haha, har tvättat utan också men det är inte lika kul. Gud vad jag svamlar nu ska jag sluta skriva, det här vart långt. Imorrn ska jag endast jobba 2,5 timmar. Vi ska på utflykt hoppas solen vill titta fram.

Nu lyssnar jag på musik som endast har dansande lättklädda tjejer i sina musikvideos, säga vad man vill men dom får mig att vilja dansa.

Adios amigos y amigas!

Kommentarer
Postat av: Evvan

2008-07-02 @ 08:16:17
URL: http://evesve.blogg.se/
Postat av: Evvan

Oj, for iväg utan jag skrivit något.. Iaf jag kommer hem till Bjurholmsdagarna, hur jobbar du? :)

2008-07-02 @ 08:17:35
URL: http://evesve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0