Ledig dag

Det är onsdag och ledig dag. Jag och Emilia tog en liten? sovmorgon idag till 11.30, fast vi var ju vaken några timmar från morgonen, fast då låg jag i sängen och tittade på när Emilia lekte nedanför. Jag är mer död än levande på morgonen. Kanske för att jag låg och såg Irene Huss - Nattrond inatt. Det var nog den bästa Irene Huss filmen jag hitentills har sett. Klockan 12.00 infann vi oss på Wärdshuset där vi mötte upp älskling, svärfar och vår vän Thomas för att äta en god lunch bestående av pasta med bacon sås och Emilia åt korvstroganoff och ris. Sedan besökte jag Ica för att handla diverse varor till middagen, tänkte göra taco kyckling, det är underbart gott. Kanske ska bjuda brorsan på middag.. men det är så att jag har tappat bort receptet så jag måste fråga min vän MF.

Emilia har ingen feber idag, vilket är positivt.. läkaren ringde och sa att han skulle skicka en remiss till öron eftersom hon fortfarande har vätska i öronen 3 månader efter öroninflamationen. Det är en bra läkare vi har här i bjur. Han är väldigt engagerad och duktig.
Annars så äre full fart på Emilia och ibland önskar jag att jag hade ögon i nacken, hon klättrar och ramlar mest hela tiden. Såklart får jag dåligt samvete för att jag inte hinner va me alla gånger. Suck! Tur att barn är så mjuka.
Mina vanligaste meningar nuförtiden är typ "Neeej Emilia inte röra den, neeej Emilia inte vara där"
Just nu vill hon göra ALLT själv, ta på sig skorna, äta, gå osv.. men allt går ju inte till hundra 100 % och då blir hon förbannad. Hon har en vilja av stål min prinssessa. Vilket iof är väldigt bra. Hon blir nog mer framåt än jag, vilket är väldigt bra.

Nu mina vänner ska jag röja lite i lägenheten städkärring som jag är. Adios amigos y amigas!

Kommentarer
Postat av: Mia

det där med öroninflamation verkar inge vidare kul. lillasyster linn hade 9 st innan hon hann fylla 5

2008-06-18 @ 15:38:21
URL: http://diferente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0