helluu

Här sitter jag efter en arbetskväll. Emilia sover och min M är inte hemma. Jag njuter lite av att få lyssna på musik i min ensamhet och bara vara. Klockan är sent men det märks inte eftersom det är ljust. Men ihelgen går det mot mörkare tider igen. Kan kännas en aning tungt om man ödslar några minuter på att tänka att snart är hösten här, därför så gör jag inte det. Midsommar helgen ska jag spendera på jobbet, känns helt okej. Jag är inte sugen på att supa mig full bara för alla andra gör det. Nu låter det kanske som alla dricker alkohol på midsommar och att det är det enda man kan göra men ja, tyvärr är det så att folk gärna dricker på helger och framförallt storhelger i berusningsyfte och det bli knas av alltihop. Nu ska inte jag vara någon moralkärring för jag har vart likadan själv. Men jag har nu på senare år blivit så emot alkohol att jag gärna avstår. Visst händer det ska jag väl understryka, jag vill inte låta som fröken präktig om ni tror det. Tycker bara det är tråkigt vad alkoholen kan medföra i längden. dvs beroende, ångest osv. Nog om detta!

Nu har jag två lediga dagar att se fram emot, lill gumman har 37,7 i feber. Hoppas hon kryar på sig. Känns bra att jag är ledig och kan va hemma och ta hand om min älskling. Ikväll har hon varit med farmor, faster och kusin. Här har ni ett härligt kort på Mikael och Emilia:

Sötnosar! <3 skiljer bara 18 dagar mellan dem.

Om ni tycker dagens outfit börjar bli dryg få ni säga till själv tycker jag det är lite kul.. =)
Har även sett att det är poppis att gästblogga, om någon vill gästblogga i min blogg är det bara att säga till.
Här har ni dagens:

Tröja Gina 199 kr
Byxor Gina 499 kr

Jag gillar ginatricot =)

Nu ska jag duscha och sen krypa ner i sängen, kanske ladda hem någon svensk film som bara jag vill se!
Höres imaran!

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh så söta

2008-06-18 @ 09:07:14
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Sarat

Men du Emma, gällande dina uttalanden om alkoholen. Varför måste det vara antingen eller? Jag tycker inte alls det alltid blir knas över det hela. Man behöver ju inte dricka som när man var femton och bli askalas och vakna med dyngångest dagen efter för man inte vet vad man gjort eller för att man vet att man gjort nåt dumt. Det finns ju ett mellanläge, där man dricker för att ha kul och har samtidigt kontroll över det hela. Men visst jag håller med dig, ska man inte kunna ha roligt utan alkohol? Jo det kan man, men jag får mycket skoj utav alkohol så länge man håller det under kontroll. kände bara att jag ville utrycka min åsikt eftersom jag är en människa som gärna förtär av den goda drycken öl :)Kram på dä!

2008-06-18 @ 12:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0