Det är sommar

Värmen är såå välkommen, jag har tyvärr inte haft möjlighet att vara ute i det vackra vädret, förutom en stund på eftermiddagsfikat. Men va skönt solen värmde. Träden är gröna och hela bjur har vaknat till liv. Underbart.
Har lagt Emilia men hör hur hon ligger och pratar för sig själv, hon va även trött idag, fast inte lika som igår. Fina gumman. Jag vill bli brun, är nästan halv avis på min fina dotter, hon är fint brun året om hon =) men ska försöka jobba på det i helgen, ja ä som blek.

Har betalat räkningar ikväll och till min stora glädje finns det pengar kvar och inte bara några hundra lappar. YES!
Räknade mina timmar jag har jobbat denna månad och vet ni vad? Jag har jobbat heltid.. shit vad jag har jobbat, har bara några få lediga dagar. Så nästa lön är verkligen välkommen den med. Jag är lite av en arbetsmyra.
Har ändå kommit underfund med att vi har för mycket räkningar, nu ska vi skära ner på tvn alltså.. vi har både canal digital och viasat. Onödigt jag vet men det var inte min idé. Jag är alldeles för ekonomisk för att ha sådan lyx. Jag vill ha pengar kvar och kunna unna mig en sak eller två.. vill köpa sommarkläder, ska fara till umeå nästa vecka om jag inte jobbar. Träffa Malin & Nicole och shoppa nå kläa. Hoppas det vackra vädret håller i sig för då är livet mycket enklare.
Blev rullkebab till middag. Daniel frestade mig med att prata om att han skulle äta kycklingrulle idag. Men jag sa faktiskt till honom att jag INTE skulle fara på pizzan eftersom vi åt det förra fredagen, men när slöheten intog sig typ då jag kommit innanför dörren så var valet inte svårt. Jag kommer bli tjock igen, men he ä väl bra att he finns nå å ta te när åska gå? haha

Nu ska jag röja lite här, det kanske låter som jag alltid städar.. men sanningen är den att jag har släppt min pedantiska sida en aning och är mer avslappnad. Det är skönt måste jag säga. Men nu ligger det leksaker runt hela lägenheten och sedan ska räkningarna in i pärmen för betalda räkningar. Sen finns det alltid något att stöka i. Jag gillar som att ha ordning, är det kaos här hemma är det kaos i min hjärna också. Jag har haft superminne, sa för ett tag sen till min sambo att jag aldrig glömmer något och gör jag det så glömmer jag med flit. Måste nog erkänna att minnet har svikit mig lite, men gör det som det nu har gjort lite denna vecka, har glömt blanketter och nycklar och väskan så är det pga stress. Jag har vart stressad i veckan, en bra grej är köksklockan som går typ 10 min för fort. Det leder till att jag är 10-15 minuter tidig på jobbet.. ganska bra ändå.

Näe gu va jag skriv ikväll. Ska försöka göra en tidig kväll ikväll, har blivit sena kvällar hela veckan. Imorrn äre jobb 7-16.30.

image151
Här är Emilia 5 månader och tröjan har hon fått av farmor.
Sover inte Emilia så sover ingen, så sant som det var skrivet hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0