My day

Imorse då jag slog upp ögonen ganska precis klockan 07.00 då sken solen och det såg varmt ut, pigg vart jag då med desamma och slet fram en kjol och linne ur garderoben. Klädde även Emilia i kjol. Men ack vad jag bedrog mig. När jag öppnade dörren möttes jag av enligt mig iskalla vindar. In igen för att ta på långbyxor och tjocktröja, frös konstant då jag traskade genom byn. Gick förbi mamma och hon bjöd på lunch sedan gick vi och köpte go fika på jonte´s och hon följde oss hem. Då började det hagla lite.. då kände jag att nu var det rökta fläsket kokt. Så jag utbrast med smått irriterad ton, varför bor man på fel ställe på jorden för? Dessutom får jag så ont i öronen då det blåser. Men mamma som alltid är så positiv, ingen egenskap hon ärvt av sin far i alla fall sa ju att vi har ju ändå fyra årstider, du skulle bli döless på värmen om du bodde i ett varmare land och när hösten kommer så kommer du tycka det är så skönt. Kände då att så äre. Jag bor trots allt på en underbar plats. Bjurholm - mitt hem är min borg för att citera farmor.  
Det är så mysigt när första snön faller och jag smälter varje vår då asfalten kommer fram och det börjar bli grönt. Det är bra med fyra årstider, var har sin charm.

Jag kanske har fått lite negativitet från min käre morfar, för både mamma och pappa är två stora optimister. Iof är jag också optimist dock inte i alla lägen som jag borde. Farmor är också en optimist, farfar hann jag tyvärr aldrig träffa och mormor min kära mormor. Jag saknar dig så. Det är 4 år sedan hon dog men hon finns föralltid kvar i mitt hjärta och minne. Hon besöker mig i drömmarna också.

Strax efter att Emilia föddes drömde jag att jag träffade henne på järnaffärn och att hon stod breve morfar, men det var bara jag som såg henne.. då viskade jag "är du här?" "Ja sa hon då och tittade ner i vagnen, sedan sa hon va fin hon är" och log. Sedan vaknade jag. Drömmen var så verklig. Jag blir så ledsen då jag tänker på att mina nära och kära inte kommer leva i all evighet. Det gäller att ta till vara på varje minut. Fyll inte era liv med dagar utan era dagar med liv. Jag är glad och tacksam att jag har det så bra!

Nu mina vänner ska jag ta fram skurmoppen och skura golven, kanske inte känns alltför peppande men jag måste vara effektiv. Imorrn önskar jag värme tack!

image123

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0