The whole club is looking at her

Det var inte min kväll igår, trött som bara den och irriterad för allt. Blev en sen middag så jag antar att det var maten som fattades. Ni skulle inte vilja va i samma rum som mig om jag är trött och hungrig samtidigt. Går då även under namnet sur bitch. Haha!
Mina älsklingar somnade ifrån mig eftersom jag skulle se hockeyn som började 23.00 Det var en väldigt spännande och bra match. Men tyvärrr så vann Canada med 5-4. PISS! Hann dock inte se tredje perioden för då sov jag gott på soffan. Men jag visste redan att Canada skulle vinna så jag tillät mig själv att somna (Stod 5-3 då jag började tappa hoppet) Vaknade några timmar senare och då var det bara att inta sängläge. Nu har vi ätit lunch och Emilia ligger och vilar. Igår sov hon 3 timmar på eftermiddagen, hoppas hon inte sover så länge idag, vill ju hinna hitta på något. Men vad vet jag inte.. ? rastlösheten har infunnit sig i min kropp nu igen. Inga pengar, och ingen bensin i biln. Värdelöst jag vet. Men på tisdag kommer barnbidraget och 7 dagar senare lönen. Denna månad blir nog bättre än den förra. Katjiing!

Jag funderar nu hur jag ska göra till hösten, plugg eller inte? Känner mig inte så peppad att sätta mig i skolbänken igen eftersom jag nyss tagit studenten och jag är väldigt stolt över mig själv att jag har kämpat mig igenom alla dessa år i gymnasiet. Sedan är ju frågan uska eller ssk? Skulle vilja bli barnmorska men det känns som det är så lång väg dit. Jag brukar oftast ta den lättatse vägen, men det skulle vara kul att någon gång verkligen satsa och uppnå det man vill. Helst av allt vill jag bara jobba och helst ha ett jobb i Bjur, för jag vill verkligen inte flytta härifrån. Jag trivs så bra här. Måste nog jobba ett tag innan jag hittar min motivation till skolan. Sedan är det väl ingen brådska, jag är ännu inte 21 år fyllda MEN, man har ju lättare att få fast jobb om man är utbildad. Sista anmälningsdag för uska på lilja är 28 maj. Vilket dilemma.

Nu ska jag bädda sängen och kamma håret. Just det, då måste det vara bronsmatch ikväll Sverige - Finland. Tid? Lär bli en bra match det med.

image132

Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag vill önska dig en bra helg och en bra vecka eftersom jag nu åker bort!
Kram

2008-05-17 @ 12:01:20
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Julia

vill du bli "dagens blogg" i min blogg med över hundra läsare och få ett helt inlägg tillägnat dig själv? :) lämna minst fem kommentarer i olika inlägg i min blogg innan klockan 13! ha en bra dag! :):)

2008-05-17 @ 12:07:59
URL: http://juliaberg.blogg.se
Postat av: carro

Heej fin bild..
Låter som du hade en rätt okej hemma kväll sen i alla fall =)
Kram

2008-05-17 @ 12:12:02
URL: http://underbliven.blogg.se
Postat av: malin

hej babe va fin bild, så brun o fin:)

2008-05-17 @ 16:03:04
Postat av: sandra

Men vilken hotti du är babe! jag har så jävla snygga vänner! ha en bra kväll!

2008-05-17 @ 18:52:58
Postat av: kusinen malin

Du kan ju alltid söka ssk även om du inte kommer att gå utbildningen.man kan ju alltid prova det är ju ingen som komer att tvinga dej om du kommer in. På så sätt så har du ju hela sommaren att fundera istället för den 28 maj...

2008-05-18 @ 01:00:07
URL: http://malinns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0