and i cry..

Nu sitter man här ännu en kväll at work. Om en dryg timma får jag stämpla ut och bege mig hemåt. Glömde vantarna och kommer förmodligen måsta skrapa rutorna på bilen, kallt. Idag är jag inte på ile. Jag grät innan jag skulle på jobbet.. och när jag satt i bilen på väg till jobbet, och när jag bytte om i omklädningsrummet. Sedan torkade jag tårarna och tänkte positivt. Jag är väldigt hormonell.. måste vara det. Har inte gråtit på länge. Grejen var att jag hämtade älskling i stan och sen när vi kom hem så for jag på jobbet nästan direkt. Vi går alltså om varandra.. när jag är ledig jobbar han helg osv.. men ibland faller sig turen att vi är ledig samtidigt. Kände bara att det är jobbigt att ha det så. Kände mig ledsen och otillräcklig mot Emilia som måste ha barnvakt då jag jobbar kväll och ingen är hemma. Jag är absolut inte den enda och vet folk som förmodligen har det värre på den fronten än jag. Och jag tror absolut inte Emilia har tråkigt hos mormor eller farmor. Men jag har själv varit liten, jag har själv kännt att jag vill att mamma och pappa ska vara hemma. Jag vet att jag bara jobbar 50 % men kvällar och helger gör att familjetid försvinner. Jag ska bli lärare och vara hemma varje kväll och helg, varje jullov, sportlov, påsklov, sommarlov och höstlov. Tänk vilken dröm!! Jag otrivs inte på mitt jobb, men just de obekväma tiderna. Det är inte så lätt att få det att gå ihop alla gånger. Tur vi har våra familjer nära.

Nu till något roligare, imorrn ska vi på ultraljud!! =D som jag har längtat, imorrn ska jag få se bebis. wiihooo!! Sen ska vi fara på barnenshus och handla julklappar till min prinsessa!! Jag är köpgalen vad det gäller saker till Emilia. Men hon är ju mitt allt!! Mitt liv! Lina har också UL imorrn så det ska bli spännande.
Tjolahopp!!

Kommentarer
Postat av: Svägerska!

Men gumman då! inte ska du vara ledsen! du är den bästa mamman Emilia kan ha!:)..

Jag är osäker vilket rum Mikael ska få.. i vårat hus kändes det som att där ni har datorn.. där känns det som störst. =P ja vi får väl se hur det blir!=) Pyss!

2008-11-17 @ 00:09:39
URL: http://lilgryn.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha håller med Erika på den fronten, det rummet känns större i det huset.



Förstår att det känns jobbigt, men precis som du säger så tycker nog Emilia att det är jätteroligt att få vara med farmor och mormor, du skulle nog märka om hon tyckte det var jobbigt.



Nu sitter jag och väntar på sms från dig haha!



Kul förresten att du vågar gråta i omklädningsrummet, jag har sånna spärrar det skulle jag aldrig klara av.

2008-11-17 @ 11:05:07
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0