Trötta är vi allihopa!!

Jag har varit vaken i natt och sett valvakan. Onej tro inte att jag offrar en god natts sömn för att se vem som blir USA's president.. det kan jag lika gärna läsa om nästa dag. Men till saken hör att vi sov ju hos Antonia & Simon jag och Emilia. Emilia hade först svårt att somna, sen vakna hon mitt inatten och somnade inte om. Eftersom det inte gick nå barnprogram den tiden eftersom det är tänkt att små barn ska sova så satt vi och såg när rösterna räknades och Obama höll sitt seger tal. Folk grät och det var ett jäkla ståhej. Men jag höll lix på han så det var ju bra. Stiligt med en mörk president också. Yes. Nämen det blev trots allt en sväng på stan och jag inhandlade lite julklappar till M & E. Det är så roligt med presenter =)

Emilia har ju vart hur trött som helst idag och bara sovit en knapp timma.. så nu gråter hon, jag har lagt henne men hon tjuras.. idag skulle jag behövt lite mer tålamod. Här sovs det i hela huset.. förutom jag. För jag palla inte sova nu, det går ju inte. Har så myket annat att pyssla med ju.
Ännu en ledig dag imorrn.. vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Hoppas på bättre väder så man kan va ute. är såå tråligt väder nu. Grått och blött. Det kom en liten tjej hit idag också.. öppnade bara dörren.. hon va söt, vet inte riktigt vem hennes mamma o pappa är. Hon undrade om Emilia ville komma ut och leka med henne. Men Emilia är för liten för att leka ute själv ju. Och jag hade inte lust att gå ut i kylan och mörkret.

Bibbi ringde från dagis och sa att Emilia hade en farsdags present där.. så jag for och hämtade den, va stort paket.. jag är såå nyfiken. Men jag får vänta till söndag=) Synd att inte M är någon tårt människa för då hade jag bakat en farsdagstårta.. få göra nå anne go fika/mat.

Sen har jag fått tio tusen röda rosor av min man också, Antonia fick också en bukett.. men den va inte passion red, den va gul. Hon blev happy.. blir såklart jag också men de gör rätt ont att sticka sig på taggarna, så jag står och småsvär när jag snittar 80 rosor. Men hey.. jag ska absolut inte klaga, det fanns en gång i tiden då jag aldrig fick röda rosor. =P haha!!

Nu ska jag hänga tvätt och vika den torra.. denna tvätt alltså! Vill ha en ny tvättmaskin den här suger.
julklapp 2008? nej för dyrt, eller hur äre? he ä väl int penninga he sitt te?
mohahaha dagens skämt!


Kommentarer
Postat av: Lina

HAha den där tjejen är skitsöt men ganska jobbig också... det kan vara en idé att hålla dörren låst när man vill vara i fred =)

2008-11-05 @ 20:38:43
URL: http://neithotep.blogg.se/
Postat av: Gojj

80 rosor?:O de var en hel del! Vad söt marcus är mot dej :D

2008-11-05 @ 21:07:13
URL: http://gojjgojj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0