City, jul och lite annat!

Sov till cirkus halv nio. Sen efter lunch for vi in till city jag och min kära familj. Va på K-Rauta mest hela dagen. Handlade massa saker så nu ska vi fixa till köket =) det kommer bli så fint. Jag vill ju att allt ska va klart med desamma men får såklart vänta eftersom jag är gräsänka mest varannan vecka. suck. Förövrigt har jag gråtit halva kvällen.. de beror nog på att jag känner mig utmattad och att jag är lite mer känslig än vanligt. Har en fullbokad vecka, eller veckor framför mig känns de som.
Något tråkigt som hände idag var att vi körde över en katt på väg till city, den kom springandes upp på vägen och samma sekund som jag ser den så har vi redan kört över den. Den sprang rakt in under däcket. Jag har aldrig vart någon djur människa eller haft något husdjur men jag vart väldigt ledsen. Höll på börja grina. Men jag tänkte mest på den som ägde kissen och det såg så hemskt ut där den låg. Har dessutom aldrig vart med att något djur blivit överkört så det vart som ledsamt.

När Emilia somnat ska jag slå in julklappar, det är så roligt. Har köpt massa fint julpapper och snören/rosetter idag. älskar julen och allt som hör till. Det är mys. Men sen kommer man ju till frågan var man ska fira jul? Jag har aldrig i hela mitt liv firat med någon annan familj/släkt än min egen. Såklart känns det lite jobbigt att bryta sig lös och börja fira varannan jul. Men samtidigt är det en självklarhet för mig att göra det, ge och ta är viktigt. Något år då jag känner mig mogen kan ju vi ha jul och bjuda in båda släkter. Det skulle va roligt. Men som tur är så är juldagarna 3 så man hinner ju va på flera ställen under de dagarna =) Nog om det.
Imorrn ska jag äta lunch med Lina, sen får jag träffa Jessicas bebis =D
kanske ska göra en tidig kväll ikväll..
adios!


Kommentarer
Postat av: Evvan

Ni kollade inte om katten var märkt? Så ägaren kunde få veta vad som hänt?

2008-11-11 @ 21:18:40
Postat av: Lina

Vad ska ni göra i köket? Spännande! =)

2008-11-11 @ 22:44:02
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0