Borta bra men hemma bäst!

Kunde inte säga det bättre själv.
Är hur skönt som helst att vara uppe i norrland och västerbotten igen efter ett par intensiva dagar i fjollträsk. Upptäckte då vi kom till kära bjur att det låg snö på backen. Hur mys är inte det. Jag kände verkligen att man bor på rätt ställe på jorden trots allt. Inte en chans i världen att jag skulle palla med stressen och trafiken där nere. Får ju huvudvärk vid blotta tanken. Nu är jag nyduschad och fräsch(are?) förhoppningsvis, men förkylningen är kvar och jag fryser.. ska bli skönt att krypa ner i min egen säng, fast inte själv. För nu är jag själv några dagar igen. Suck!
Hur som haver gick flygresan hem bra också.. fast ungarna var tröttare och jag mer förkyld. Så det slog lock mer och gjorde ont. Kommer nog vänta med att åka längre sträckor flyg med småbarn, inrikes är så långt jag kan sträcka mig. Stackars ungar som åker 14 tim till thailand typ. Hur orkar de? nappar flyger hit och dit, det är trångt så det går inte att va uppe och springa.
Nu har jag kokat mig en kopp te och hoppas att de lättar lite i hals och öron. För jag måste bli frisk innan helgen, för det är visst någon som ska arbet hela helgen lång. Min kropp är inte pepp.

Jag skulle kunna berätta om en härlig människa som vi hälsat på där nere, hon pratar konstant utom då hon är arg eller orolig. Det har hon sagt själv. Idag då vi var i solna centrum och shoppade då berättade hon gladeligen att vi var från norrland och hälsade på, pekade på oss och undrade om de var någon sale, rea alltså. Inte för att man vill ha den sortens uppmärksamhet då man har förstora mamma byxor eftersom inga egna går att ha längre. Den 2 år gamla vinterjackan och att jag försökt sminka över mina hormon utslag jag har i ansiktet. Bara att se glad ut liksom. Sen kan hon inte mitt namn utan säger Emeli eller Emilia..  Till Emilia säger hon Emma eller Emeli. Så jag svarar på alla tre hehe!! Hon är fruktansvärt rolig och härlig men också ej att förglömma väldigt energikrävande.

På tal om shoppingen så handlade jag bebis kläder.. nu äre nära för massa folk. Närmast min kusin som väntas ploppa ut den sista oktober alltså snaaart. Bäst för den att det blir det kön som de sas på UL, annars måste jag nog spara det till en annan som snart kommer. Lite tråkigt ändå att jag vet va alla ska få, men samtidigt kul. Då kan jag ju köpa presenter i förväg=)

Näe nu ska jag bjuda på en bild, sen äre ba sängen som gäll! Om ja ska va nån människ imorrn.
Gonatt!

trötta små troll på alvik! 

Kommentarer
Postat av: Gojj

Jag ska också jobba i helgen, på blå. Kanske vi får jobba tillsammans :)

2008-10-28 @ 23:34:28
URL: http://gojjgojj.blogg.se/
Postat av: Maria

Är så fascinerad av alla föräldrar som klarar av att ha med barnen på flyget. Eftersom jag själv är rädd, så skulle mina barn förmodligen leva F*N. Det är ju trots allt större plan på utrikesresor, inrikesplanen är ju som små modellplan... huvva!

Jaja, ni ser ju ut att ha haft en trevlig resa... Krya på dej!

2008-10-29 @ 08:53:08
URL: http://mariathomasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0