tröttis

Solokvist.
Har ju sålt min dator jag fick i julklapp till Eric ikväll, så nu är jag några tusenlappar rikare. Kanon bra helt enkelt.. gick och nynnade på låten pengar rullar in som dom ska det går bra nu, kompis det går bra nu. Av någon anledning tänker jag på Gap då jag hör den. Tror det var han som annamade den då den gick på ztv eller nå sånt. 
Iaf så borde jag ju sova nu, men hur roligt känns de. Emilia kommer förmodligen vakna tidigt imorrn för hon somnade rätt tidigt. Imorse sov hon till halv tio, fast då hade hon ju skrikit en del under natten av ren tjurighet, hon ville upp och se uv (tv alltså) men konsekvent som jag försöker vara så tog jag inte upp henne. Hon fick tjurskrika.. kanske tycker ni jag är fruktansvärt elak som låter mitt barn gråta. Men i längden tror jag att hon mår bäst av gränser. Barn är trots allt väldigt smarta och märker snabbt hur dom ska göra för att få som de vill.  Jag tycker det är ett mörker det här med uppfostran och vara sträng. Godis eller inte, dricka saft eller inte. Få leka med tangentbordet ena dagen men inte nästa. Hur lätt äre inte att på något sätt ge med sig då man är urtrött och försöker laga mat med ett barn hängandes i byxbenen? Men jag tror nog ändå jag lyckas rätt bra... kanske. =P

Bild på min älskade tjurskall =)


Kommentarer
Postat av: malinns

Emma du gör rätt fast det känns som om du gör fel.



Att få barn är som att falla ner i ett stuprör hur man än jobbar på att ta sej upp ur det hamnar man

bara längre och längre ner...



Det är det dåliga smavetet man har för att man antingen gör för lite eller så gör man för mycket.

Det är svårt att vara den som ska ta alla beslut...

2008-10-15 @ 08:40:05
URL: http://malinns.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är lite roligt ändå att Emilia också blev en tjurskalle, du hade lite inskräknta åsikter om barnuppfostran innan hon blev jobbigt. Men man vet så klart aldrig hur något är innan man är där, jag kan ju stå och prata nu hur man inte ska göra med tonåringar men tji får jag väl när de blir de haha.



Jag kan endast tänka på dig i ett förlossningsrum när jag hör den låten.

2008-10-15 @ 11:43:12
Postat av: Anonym

Jojo, fast du var ju inne på att de inte skulle göra på ett visst sätt om man aldrig lät de göra så. Men det stämmer så klart inte. Jag har självklart aldrig accepterat att Elias ska göra illa Loke t.e.x. men det gör han ju ändå. Jo nog kan barnen säkert bli riktigt odrägliga om föräldrarna bara låter de göra som de vill men man kan få bra jobbiga barn även om man inte gör det faktiskt.. alla människor är olika och barn är också människor, jag tror inte man kan spegla allt i uppfostran. T.e.x. tror jag absolut inte att föräldrarna till pojken som biter Elias på något vis uppfostrat honom dåligt eller fel (eller slappt eller något liknanade) o.s.v.

Men typ de barn som är med i nannyakuten och så de är väl säkert dryga tack vare föräldrarna för där märker man ju att de inte har regler men tydligen så är ju inte regler allt heller. Jag hoppas lite på att Loke ska bli lugnare och lyssna mer på mig än Elias gör, och nästa också för den delen haha.

2008-10-15 @ 12:49:36
Postat av: Anonym

Just det nu har jag vart och köpt snabbmat så jag kommer upp där vid 16 om de inte vill att jag ska ta rast innan så de får gå tidigare =)

2008-10-15 @ 12:50:10
Postat av: Dilan

hejhej

Cool blogg! Hur har din dag varit?



/ www.mramin.blogg.se

2008-10-15 @ 12:54:55
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Lina

Nämen titta här stod inte mitt namn heller. Men du förtstår ju klart att det är jag som kommer upp och äter haha. Undra vilka fler bloggar jag kommenterat idag utan att säga vem jag är =P

2008-10-15 @ 13:05:28
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0