hejsan svejsan

Fredag. Jag har jobbat med Daniel & Andreas. Slutade kl 12.00 sen hämta jag en trött lill gumma på dagis. Sen prommis och go fika hos mamma, hon hade bakat morotskaka och kolakaka mumma. Till middag blev det pasta, pastasås och broccoli. Hade tänkt göra lasange men vart för lazy. Sen ha lillis badat och haft fredagsmys i soffan med vindruvor och disney =) Nu är det snart sängdags och jag ska krypa ner i soffan me mina golden delicious äpplen och toffifie. Hoppas på en bra film.. nu är det postkodsmiljonären. Det är också bra. =D Känner positiv energi, känns bra.. jag har så lätt att gräva ner mig men inte nu. Jag ska va glad och tacksam att jag har det så bra. Morfar är sjuk.. ligger på sjukhus. Känns konstigt. Hoppas han blir bättre. Han måste.
Men jag kom att tänka på idag att man kommer inte alltid att få ha människor man älskar omkring sig. Träffa farmor på byn idag, hon va ute och rejsa saaben, hon är ingen ungdom längre heller. Hemska tanke att veta att hon och morfar inte alltid kommer finnas hos mig. Jag saknar mormor varje dag, mer och mer känns de som.. jag minns saker som hennes steg då hon gick uppför trappen och hur hennes sängkläder va mjuka, hur god hennes mat var och hennes porslin. Mellantjärn, klockan som slår i köket. Den lilla godisskålen på rumsbordet. Hennes kjolar och kubbar. Det är så jobbigt. Men livets gång..


Ledig ihelgen, skönnt se nanting. Jag ska softaaaa- En ego pic..

Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0