Försäkringskassan i lööv u, not!

Happ, hemma efter ett kort arbetspass.. gick bra, idag tog jag det lugnt så kroppen känns helt ok. Ha vare och hämta nå möbler från de pappa kallar "boa" till Måke & Erika, lite snö då, typ upp till midjan :o sen har jag ringt till försökringskassan och väntat, känns ju ruskigt kul då hon säger man är 160 något i kön, men ändå måste jag säga att det tog kanske bara 10 min eller någe. Sen fick jag prata med en trevlig handläggare (manlig såklart) kvinnfolke ä så sur då ja ring. Well, som vanligt ha man ju gjort fel så min inkomständring har dom inte tage tag i än, varför? jo för att ja begärt lägstanivå dagar istället för sjukpenningnivå, jaja jag skickade iväg en anmälan så nu tredej gången eller om de är fjärde gången gillt så ska de jäklar i mig handläggas och ändras så man få en fet årsinkomst istället för noll haha. vi ser väl om den saken. Sen frågade jag om min havandeskapspenning gått igenom och det skulle jag få veta om 2 dagar.

så, imorse... det är fortfarande ingen som skottat utanför vårt hus, jag kan inte förstå detta =P svor lite lagom, för att sen komma fram till dagis som ingen ha skottat på hela helgen så ni kan ju tänka er. Då brann det av, jag tänkte ringa kommun och fråga va de va för ärthjärnor som inte kunde skotta innan folke ska på arbete. Plumsa i snö upp till midjan och det var då helt omöjligt för små barn att gå själva. Men tur för dom att dom va på plats då jag klev ut från dagis och hade lämnat min princess. Men redan mumlade jag då en kommun snubbe snällt öppnade grinden åt mig. På jobbe va de då iaf skottat. Så nu i ren ilska ska ja ut å skotta gårn, för de är ju ingen som lär göra det åt mig.
Emilia sover och städ finns det gott om så min eftermiddag är räddad, oh yes! Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0