"Ps mjukisbrallor som sitter illa är inte sexigt"

Låg och läste familjeliv.se tidningen igårkväll och läser då något som heter medarbetarna svarar, frågan löd hur håller du kärleken vid liv? ja de va massa svar och sen hade killen i panelen lagt till som rubriken ovan "Ps! mjukisbrallor som sitter illa är inte sexigt" vet inte vad men jag kände mig så träffad där jag låg i sängen iförd, självklart mjukisbrallor som sitter illa. Nu skulle jag ju inte vara sexig för någon men det kändes verkligen som jag- alltid fula mjukis. Men det är faktiskt bekvämt, jag kommer bara i mamma jeans och ja, jag är ingen mode människ.

Dagen då? Den jag trodde skulle bli den mest stressande någonsin, nu tog jag ju i men jag hade ont om tid. Den börjar med att jag inte har någon bil, ovanligt näe. Lämnar Emilia på dagis kl 09.00 sen hade jag turen att åka med mamma in till stan. Först barnens hus och handla present till min princess som blir 2 år på tors. Sen till tomtebo, jag hitta direkt (hrmpf mamma) kolla på vagn och köpa den =) wiihoo. Sen på nus för att hälsa på morfar som är sjuk =( kändes så konstigt att se honom så liten och trött. Mojfaj som brorsan alltid sa..=D minnen är så fina. Jag vill inte att folk ska lämna mig. Jag vill att alla jag tycker om ska finnas vid min sida för alltid. Det går ju inte. Det är så svårt att acceptera.
Efter besöket så va det raka spåret till vännäs för att fara till barnmorskan kl 13.00, alla värden bra och jag ligger tydligen precis på normalkurvan, ett exempel som nästan inte ens finns i skolboken som hon uttryckte det.

HB 140
Vikt 70 kg
Sf-mått 29-30
Hjärtljud 134-140

Sen köpa pizza på la gondola för att ta med hem och sen hämta sessan på dagis kl 14.00. Hann otroligt mycket på kort tid men ibland gäller det att vara effektiv, men utan mamma hade jag nog stått kvar på barnens hus än =P man är ju lite halv seg.
När jag kom hem hade jag fått brev, min havandeskapspennign är beviljad =D yes, så 5 arbetspass kvar nu då. Nedräkning.

Jag känner mig trött, men ingen rast och ingen vila. Ska torka golven i tvrummet samt slå in presenter då Emilia somnat. Emilia är förtjust i den nya vagnen, hon har prov suttit och säger bebis bebis och pekar på platsen brevid henne, så söt =) Tänk att det är mindre än 8 veckor kvar tills bebis kommer.
Nu ska jag göra ett ryck i hemmets sysslor.

söt bebis Wilhelm



sötnosar Emilia & Nicole


vill inte klippa av mitt hår, men jag lär ju göra det, en bit iaf!! =) Brukar lura folk att jag ska klippa av allt och man ser deras förstörda ansiktsuttryck, vilken lättnad då jag säger att jag skämtar hahahahaha. Jag har faktiskt vart kortklippt en gång, never igen.

Kommentarer
Postat av: Erik

Det är skitjobbigt att inse att man börjar bli "gammal" och folk man har relationer till lämnar. Det finns inga ord att beskriva känslan. Det är som du säger omöjligt att acceptera men man är tvingad.

2009-02-17 @ 22:25:10
URL: http://omeprazol.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag kan inte ens tänka mig dig i kortkort hår.. när har du haft det?? lagom är bäst =)

2009-02-17 @ 22:40:01
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0