Vet din mamma att du super?

Vi hann iaf ut en sväng innan regnet kom. Emilia fick cykla och leka med Mikael en stund. Nu har hon somnat på soffan och jag passa på med lite datanördning. Lyssnar på youtube och tar det chill.

När jag är ute på mina promenader så får jag se lite grejer, alltså tjuvrökning och supning och sådär om jag är ute på kvällstid alltså och jag kommer på vilken gamm kärring jag känner mig som går och muttrar för mig själv, jaha undra om mamma & pappa din vet va du gör nu och ännu värre om jag känner föräldrarna så slår tanken mig att undra om jag ska berätta för dom eller inte, men sen så tänker jag efter och jag började tjuvröka då ja va 13-14 år och hade min första fylla då jag va 13 år. Jag tror det är något många går igenom. Men jag kommer aldrig glömma mammas besvikna blick då jag kom hem och berättade att jag rökte då jag gick i 8:an. Hade blivit påkommen av lärarna på skolan annars hade jag ju inte berättat =P Fick utegångsförbud och slutade röka ett tag men sen börja jag igen =P så jag vet inte om de hjälper, men jag tycker alltid att man som förälder ska visa att det inte är okej. Jag skulle nog aldrig heller låta mina barn röka hemma om de va i 13-14 års ålder alltså. Men svårt att säga innan man är där.


näe nog om detta. adios!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej precis, inte jag heller, men som du säger är allt så lätt att tänka sig innan man kommit dit.. vi kommer säkert tycka att det här var en dans på rosor när barnen är i tonåren.. =P

2009-07-12 @ 17:09:44
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0