Tyst och stilla

Nu sover flickorna och jag är minsann lite trött efter en hel dag med arbete. Vi håller på göra potatis/grönsaksland och ha vart och hämtat matjord- nämligen 3 släpvagns lass som vi för hand fyllt. Ja, det känns i kroppen. Ha grillat och ätit värsta goo maten. Nu ska jag plocka undan lite och sen se film tror jag. Fick ju lång sovmorgon imorse, Emilia sov länge. Nu har jag tänkt och jag tror det är dags för en vanlig säng för henne, en sådan växa-säng. Jag anar ju att hon kommer springa upp ett x-antal ggr per kväll men jag tror ändå det är bra. Hur länge sover barn i spjälsäng egentligen? det är väl individuellt som allt annat men någon med erfarenhet? har de funkat bra att byta från spjälsäng till vanlig säng? Vid vilken ålder bytte ni?

Nu ska jag fortsätta leta barnoljan som är helt spårlöst försvunnen. knepigt.
gokväll!

Kommentarer
Postat av: Lina

Elias hoppade upp och klättrade över spjälsängen jämt när han sov i den, och han var svår att lägga på kvällarna också (ja du kanske minns hur det kunde vara på kvällarna på den tiden) men när vi bytte till växasängen så somnade han gott om kvällarna utan att springa upp hela tiden. Vi bytte några månader innan han fyllde två tror jag. Kommer nog leta en likadan till Loke i sommar skulle jag tro =)

2009-05-09 @ 23:17:06
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0