Tjolahoppsanhejsan!!

Denna morgon kan jag säga att jag vaknade på fel sida. Usch så sur jag ha vart. Studsade upp ur sängen vid 8-tiden för tydligen skulle nån snubbe komma hit och göra en energi deklaration kl. 9, men ingen kom kl 9.. så jag hade alltså kunnat ligga längre. Men vad gör det om hundra år. Han kom typ vid 12. Jag och Emilia åt lunch och sen gick vi ut i blåsvädret, om jag inte visste att det var maj månad skulle jag chansa på höst. Men iof är det bra att värmen väntar med att komma ett tag, för är maj varm blir ju sommarn skit. Tycker vi är värda en låång varm fin sommar nu efter massa år av kyla och regn, endast några soldagar. Passar ju bra då jag är ledig hela sommarn istället för att jobba hela sommarn =P

Jag är så yr nuförtiden, säger orden i fel ordning hela tiden, tex: ha tutte tyr, ska ju va ha tyr tutte. och dom skulle kolla och  komma, dom skulle komma och kolla.. bara några exempel hur jag väder orden. Dessutom river jag ner allt som står i min väg och snubblar över minsta sten. Mamma tro jag funder för mycket istället för att koncentrera mig på vad jag gör haha! kul för dem i min omgivning iaf.

Vi va i lekparken här uppe på kvarteret, Emilia prövade alla gungor som fanns och när hon gungat en stund sa hon en annan, så vi bytta gunga ett x-antal ggr. Men huvudsaken hon har kul min prinsessa. Kändes bra att få ha lite emma & emilia tid. Tilde sov så gött i vagnen medans vi lekte. Nu är det sova sova sova för alla i huset utom jag, jag ska dra fram dammsugarn, är jord och lera överallt. Snart vaknar nog Tilde och vill äta så det gäller att passa på då tillfälle ges så att säga.

Tror de bli lse ikväll.. känner att jag måste hitta på någe. Jag blir så rastlös av att bara gå hemma. Jag tar Tilde och hörselskydden med mig, sen drar vi och kollar på världens bästa brorsa och evelina med flera som kommer bjuda på vacker sång och musik.

Lite bilder:

Tilde 1 månad

mina fina döttrar <3

Emilia testar stå-brädan vi fick låna av Lina =)

i lekparken

Emilia gungar

leker i sandlådan på bakgården.

nu dags för städ, hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Lina

Så söta de är =)

Fungerade det med ståbräda?

Ha så kul ikväll!

2009-05-12 @ 16:14:13
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0